Sayfalar

25 Ocak 2010 Pazartesi

Duanın Kabul Olunduğu Yerler

  • Kur’an-ı Kerim hatmedildigi vakit,
  • Ezanla Kaamet arası,
  • Hastalıkta,
  • Kabe görüldügü vakit,
  • Recep ayının ilk gecesi,
  • Gece yarısından sonra,
  • Oruçlu iken,
  • Cuma gecesi,
  • Misafirlikte,
  • Secde anında,
  • Kandil gecelerinde,
  • Arafatta,
  • Zemzem suyu içilirken,
  • Yolculukta,
  • Yağmur yağarken,
  • Arefe günü,
  • İftar vakti,
  • Ramazan-ı şerifte,
  • Beraat gecesi,
  • Harp meydanında,
  • Kalp üzüntülü iken,
  • Bayram geceleri,
  • Farz namazdan sonra,
  • Seher vakti,
  • Hacerul esved yanında….

Bookmark and Share

5 yorum:

eline sağlık cnm önemli bilgiler paylaşmısın .. ama bi arada şu arapça konusuna değinsen diyorum :)

Bilgi için teşekkürler canım :)

Merhabalar,
Bloxxoya açtığınız başlıktan gördüm blogunuzu son dönemlerde ciddi olarak Kur'anı okumaya ve anlamaya verdim kendimi, kendi içimde epeyce yol da kattetiğime inanıyorum bu nedenle kendimce sorularımla izniniz olursa blogunuza misafir olmak isterim. Benim Kur'andan öğrendiğim Allah hiç bir duayı geri çevirmez, nerde ne zaman ne şekilde yapılmış olursa olsun. O nedenle neden böyle bir ayırıma gittiğinizi anlamadım. Açıklarsanız çok memnun olurum. Kur'anda sadece bu vakitlerde dua edilmesini söyleyen bir ayete rastlamadım cunku. Evet gun battıktan sonra oneriliyor ama bu bir şart degil. Bu anlamda düşününce dinini bilmeyen anlamayan da bu insan varken ülkemde dua için vakitler önermek yanlış olur gibi geldi bana, Allah'a ulaşmak için koşullar olması gerekmez benim inancıma göre, yanılıyorsam lütfen düzeltin
sevgiler
fasulye

sayın fasulyeden, Cenab-ı Hakk elbette hiç bir duayı geri cevirmez ve husule gelemeyen dualarda kabul edilmemiş degildir sevap olarak Cenab-ı Hakk mukafatını vermiştir.
neden vakitlereayrılmıs diye sormussunuz; bunun cevabını da su sekilde izah edecegim; (esasında dua sohbetinde detaylı olarak yazıyor ancak daha hazırlanma asamasında oldugu için kısaca izah ediyorum..) İmam-ı Rabbani isimli büyük din aliminin İhya-u Ulumiddin isimli kitabı birinci cilt 877. sayfasında dua adabı baslıklı yazısında serefli vakitleri aramak diye bir adabından bahseder yani bu vakitler duanın kabulünü hızlandırmak için dikkat edilmesi ehemniyyet gösterilmesi gereken vakitlerdir. bunu bir teşbih ile izah etmek istiyorum hani dünyevi bir meseleyi hallederken nasılki arada tanıdık hatrı sayılır kişiler olunca daha kolay ve hızlı halledebiliyorsak dua ederkende bu vakitlerde dua etmek kabulünü hızlandırır.
Kur'an-ı Kerimde gecme hususu ise
zariyat suresi 18. ayette "ve seher vaktinde onlar istigfar ederler" buyruluyor vakit ile kayıtlanıyor yine vaktin serefinden istifade etmeye yönelten hadislerde mevcud inşaallah dua sohbetini ekledigimizde bunu daha detaylıca izah ederiz. umarım sualinizin cevabını tam olarak verebilmişimdir.

sevgili sohbet hocası haddim olmayarak bi yanlışı düzeltmeme musade ederseniz ihya kitabı imamı rabbanıhz. ait değildir imamı gazalihz aittir dua ile

Yorum Gönder